ایران عامل اقتدار و امنیت خاورمیانه است/ سپاه و ارتش حاضرند امکانات‌شان در اختیار دولت قرار دهند/ آستانه تحمل مردم باید بالاتر رود
ایران عامل اقتدار و امنیت خاورمیانه است/ سپاه و ارتش حاضرند امکانات‌شان در اختیار دولت قرار دهند/ آستانه تحمل مردم باید بالاتر رود
فرمانده سپاه عاشورا گفت: عامل اقتدار و امنیت خاورمیانه کشور ایران است بطوریکه گروه‌های تکفیری همچون داعش، جبهه‌النصره و غیره جهت تحت‌الشعاع قراردادن قدرت منطقه‌ای ایران تعلیم دیده و در منطقه حمایت شدند.

به گزارش خبرنگار عصر، سردار پاسدار عابدین خرم پیش از ظهر امروز در نشست خبری بمناسبت آغاز هفته گرامی‌داشت دفاع مقدس با بیان اینکه در هر جنگی ویرانی و بی‌خانمانی وجود دارد، اظهارکرد: در سال ۵۹ ما شروع‌کننده جنگ نبودیم اما دشمنان انقلاب، جنگی به ما تحمیل کردند که در روزهای ابتدای انقلاب در فکر و مخیله هیچکدام از نیروهای انقلاب نمی‌گنجید.

وی افزود: هدف اول از شروع جنگ این بود به ملت ایران که با رهبری امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده بودند یک نوع پیشمانی و ندامت را تحمیل کنند مبنی بر اینکه چرا انقلاب کردیم؟! چراکه از زیر سلطه استکبار بیرون آمده بودند و دشمن این را برنمی‌تابید.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: دومین هدف دشمن اشغال سرزمین بود و هدف تجزیه کشور و تسلیم انقلابیون را در دستور کار خود داشتند.

وی، سومین هدف از حمله به ایران را اتحاد اعراب با محوریت و ژاندارمی عراق در منطقه عنوان کرد و گفت:  صدام بعنوان سردار قادسیه آن روز،  با هدف اتحاد کشورهای عربی منطقه سودای ژاندارمی منطقه را در سر می‌پروراند.

خرم گفت: این شاهکارِ امام خمینی (ره) و ملت ایران بود که در مقابل هر سه هدف دشمن را شکست دادند به‌گونه‌ای که اولا جنگ را تبدیل به دفاع از نوع مقدس کرده و ثانیا تهدید جنگ را تبدیل به فرصت و انقلاب را صادر کردند؛ همچنین صدام و پشتیبانان وی را به خاک مذلت نشاندند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های سنگینی در این راه داده شد و خون‌های پاک جوانان این کشور بر زمین ریخت، تصریح کرد: هر چه از زمان شروع جنگ گذشت ورق به نفع ما برگشت و در هر روز جنگ برکاتی داشتیم؛ آن روزها را گرامی می‌داریم چراکه عزت، شکوه و عظمت ملت ایران را به اثبات رساندند.

خرم، اتحاد ارتش، سپاه، بسیج، ژاندارمری و تمام نیروهای مسلح در زمان جنگ تحمیلی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در دوران جنگ تحمیلی تمام نیروهای مسلح خوش درخشیدند و ثابت شد که اگر در داخل وحدت و یکپارچگی داشته باشیم، دشمن هیچگاه قادر به نفوذ و تحقیر ملت ایران نخواهد بود.

وی اضافه کرد: ایستادگی و صلابتی که امام بزرگوار داشتند موجب سرافرازی و سربلندی ملت ایران شد. امروز نیز امیدواریم وحدت و یکپارچگی بین مردم و تمام نیروهای مسلح برقرار شود و همه با تبعییت از فرمان فرمانده کل قوا امنیت کشورمان را حفظ کنیم.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه بخش عمده‌ی ژنرال‌های ارتش در شروع جنگ تحمیلی از بدنه‌ی ارتش خارج شده بودند، یادآور شد: امیرانی همچون فکوری‌ها که از بدنه مردمی ارتش بودند، مانده و دفاع کردند اما در هر صورت یک وابستگی مبنایی و کامل در ارتش وجود داشت بطوریکه حتی اجازه نمی‌دادند یک فرمانده ایرانی به تجهیزات آمریکایی نزدیک شود.

خرم ادامه داد: در اولین سال جنگ به‌دلیل اینکه مدیریت جنگ در اختیار کسانی بود که خوب دفاع و جنگ نکردند، پنجاه درصد امکانات و  تجهیزات نظامی کشور از بین رفت و به تبع آن در سال دوم که اداره جنگ به‌دست نیروهای انقلابی افتاد با توان کمتر از پنجاه درصد با دشمن مقابله کردیم.

خرم با اشاره به اینکه در آن زمان در تامین یک فشنگ ساده تا بالاترین تجهیزات وابستگی داشتیم، افزود: در آن دوران شلیک توپ و خمپاره نیز سهیه‌بندی شده بود اما درنهایت نیروهای خودکفایی ارتش و سپاه به‌سمت صنعت‌گرانی که صنایع مرتبط با آهن‌آلات داشتند رفته و طراحی گلوله خمپاره را آغاز کردند.

وی ادامه داد: آموختیم که باید روی پای خود بایستیم و امروز از کوچیک‌ترین تا پیشرفته‌ترین امکانات در داخل تولید می‌شود.

خرم با اشاره به فرمایش اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «زمان بزن‌دررو دیگر تمام شده است و اگر دشمنان یکی بزنند ده‌تا می‌خورند»، تصریح کرد: هیچکدام از این جملات شعارگونه نیستند و با تکیه بر دستاوردهایمان این حرف‌ها را می‌زنیم و دشمن به آن آگاه است.

وی حمله موشکی اخیر سپاه به مقر ضدانقلاب در کردستان عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در یک مقطعی از جنگ تحمیلی و طی سال‌های ۶۳ تا ۶۴ وارد خاک عراق شده و پالایشگاه کرکوک را مورد حمله قرار دادیم اما همین منطقه که چند روز پیش مورد اصابت موشک‌های سپاه قرار گرفت را نتوانستیم به توپ ببندیم ولی امروز کشور به فناوری‌هایی دست پیدا کرده که به همان محل اشراف دارد؛ ناگفته نماند هر شلیکی که می‌شود بنا به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر نداشتن تلفات مردمی و غیرنظامی در حملات موشکی، تمام موشک‌ها تا لحظه خوردن به هدف رصد می‌شوند.

وی تصریح کرد: در یک کلام باید گفت که از لحاظ دفاعی به مرز بازدارندگی و خودکفایی رسیده‌ایم. 

خرم، با تاکید بر اینکه صنعت دفاعی کشور با دانشگاه پیوند خورده و نتیجه آن ملموس است، بیان کرد: جوانان دانشگاه‌های اصلی کشور همچون شریف، علم‌وصنعت، تهران و … دور هم جمع شده و امروز این دستاورد‌ها را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ابتدای جنگ از هدایت، تولید و ساخت تجهیزات نظامی عاجز بودیم، تصریح کرد: اما نبوغ و نخبگی جوانان ثابت کرده‌ که می‌شود و ما می‌توانیم.

خرم گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم؛ دشمن با تهدید نظامی می‌خواست ایران را پای میز مذاکره بکشاند اما امروز این تهدید را از بین برده‌ایم اما از طریق جنگ اقتصادی، روانی و ایجاد فضای تبلیغاتی مسموم به دنبال تهدید و به‌پای میز مذاکره کشاندن جمهوری اسلامی هستند.

سردار عابدین خرم با بیان اینکه دشمن درصدد انتقام است، افزود: به‌قطع یقین می‌گوییم که دشمن توان جسارت و حمله نظامی علیه ایران را ندارد اما نباید در داخل کشور ضعف و عقب‌نشینی از آرمان‌های ناب انقلاب انحام گیرد.

وی ادامه داد: عامل اقتدار و امنیت خاورمیانه کشور ایران است بطوریکه گروه‌های تکفیری همچون داعش، جبهه‌النصره و غیره جهت تحت‌الشعاع قراردادن قدرت منطقه‌ای ایران تعلیم دیده و در منطقه حمایت شدند؛ حضور ناوگان‌های غربی در آب‌های کشورهای اسلامی نیز به‌همین جهت است.

خرم، حضور راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد را مورد اشاره قرار داده و گفت: نیروی دریایی ارتش در تنگه باب‌المندب و آب‌های آزاد ابراز وجود می‌کند و در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز هیچ توان نظامی بدون اجازه ایران حق ورود به منطقه را ندارد.

وی افزود: هیچ پرنده‌ای در آسمان کشور بدون مجوز ایران حق پرواز ندارد چراکه تمام هواپیماها با توان پروازی بالا رصد می‌شوند چنانکه نیروهای نظامی ناتو نیز که قصد عبور از فضای کشور را داشتند شناسایی شدند.

سردار خرم با اشاره به شرایط متفاوت دوران جنگ تحمیلی و امروز، اذعان داشت: امروز وضع‌مان بسیار متفاوت و بهتر است اما آستانه تحمل مردم باید بالاتر رود و فشارهای اقتصادی و تحریم را باید تحمل کنیم تا از این گردنه عبور کنیم چراکه در برابر دشمن یا باید تسلیم شد و یا ایستادگی کرد چراکه طبق وعده خداوند «ان مع العصر یسری» مسلماً با هر سختی آسانی است.

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر دولت بخواهد ارتش و سپاه حاضرند امکاناتشان را در اختیار دولت قرار دهند، تصریح کرد: امروز ارتش و سپاه با امکانات‌ و تجهیزات‌شان پروژه‌های زیرساختی و مبنایی را در کشور پیش می‌برند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برگزاری کنگره ۱۰هزار شهید استان، گفت: دبیرخانه‌ی این کنگره تشکیل شده که ادبا، شاعران و نویسندگان گرد هم خواهند آمد تا ایثارگری و از جان‌گذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان استان را به تصویر بکشند.

خرم ادامه داد: در حوزه ادبیات پایداری از قصه، و رمان گرفته تا تصویر، عکس و… کاستی‌هایی موجود است و این واقعیتی‌ست که نمی‌توانیم انکار ‌کنیم اما با تولید محتوای قوی درصدد حل این دغدغه‌ها هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه با دیدن افراد محروم در مناطقی خاص ما مسوولان از شرمساری آب می‌شویم، گفت: خدماتی باید انجام شود تا کرامت انسانی آن‌ها حفظ شود اما نمی‌توان انکار کرد که کمبودهایی وجود دارد.

انتهای پیام/م