منابع آذربایجان‌شرقی باید در داخل استان هزینه شود
منابع آذربایجان‌شرقی باید در داخل استان هزینه شود
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد که منابع آذربایجان‌شرقی باید در داخل همین استان هزینه شده و به پایتخت منتقل نشود.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر روز گذشته چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به ضرورت حمایت از تولید و صنعت در استان گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارد و باید از این قابلیت ها استفاده کنیم.

وی سپس با تاکید بر اینکه بانک‌ های استان باید در جهت جلب اعتماد عمومی تلاش کنند، ادامه داد: بانک ها به شفافیت، تسهیل امور و اصلاح فرایند توجه ویژه ای داشته باشند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه بانک ها نقش ویژه ای نیز در ایجاد امید بین مردم جامعه دارند، گفت: باید فعالیت ‌ها را سرعت بخشیم و برای فرایند توسعه استان انرژی بیشتری بگذاریم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه باید منابع استان در داخل استان هزینه شود، گفت: متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی، معدنی و خدماتی آذربایجان شرقی حساب ‌های بانکی و مالیاتی خود را به تهران یا استان های دیگر انتقال داده اند که درست نیست.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه ‌گذاری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید بانک ها از تولیدکنندگان استان حمایت کنند، گفت: بیشترین فشار پرداخت تسهیلات روی بانک‌ های دولتی است.

حمید هاشم زاده همچنین با انتقاد از رویکرد بانک های خصوصی کشور گفت: بانک ‌های خصوصی به خوبی پای کار ارائه تسهیلات نمی ‌آیند و دلیل آن سیاست گذاری دفاتر مرکزی بانک‌ های خصوصی است.

انتهای پیام/