خرید و فروش چوب، بارگیری و حمل و نقل درختان تا اطلاع ثانوی ممنوع است
خرید و فروش چوب، بارگیری و حمل و نقل درختان تا اطلاع ثانوی ممنوع است
هوراند - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: طبق بخشنامه سازمان جهاد کشاورزی استان قطع و حمل هر نوع درخت مثمر و غیر مثمر ممنوع است.

به گزارش خبرنگار عصر در هوراند، سرهنگ محمدرضا حسن زاده امروز(یکشنبه ۹ دی ماه) به اتفاق یگان حفاظت محیط زیست استان، مدیر جهاد کشاورزی، روئسای ادارت منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست و فرماندهی پاسگاه انتظامی شهرستان هوراند از محل های خرید و فروش چوب و همچنین از محل اراضی ملی و باغات و درختان واقع در محدوده مخزن سد امارات بازدید کرد‌.

او در این بازدید ضمن ابلاغ تذکرات قانونی به مراکز خرید و فروش چوب، متذکر شد: تا اطلاع ثانوی تا زمانیکه از سوی جهاد کشاورزی استان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بخشنامه ای برای ادامه فعالیت آنها صادر نشود به هیچ وجه در این مراکز، فعالیتی از قبیل خرید و فروش چوب، بارگیری و حمل و نقل درختان انجام نخواهد شد.

سرهنگ حسن زاده تصریح کرد: طبق بخشنامه سازمان جهاد کشاورزی استان قطع و حمل هر نوع درخت مثمر و غیر مثمر ممنوع است و برای حمل اشجار نیز هیچ گونه مجوزی صادر نمی شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین گفت: گشت‌ زنی های مشترک ادامه خواهد داشت تا از وقوع هرگونه تخلفات احتمالی جلوگیری شود و در صورت مشاهده ضمن توقیف خودرو و بازداشت راننده، موضوع جهت رسیدگی های لازم به مرجع قضایی ارجاع خواهد شد.

 

انتهای پیام/پ

  • خبرنگار: بهنام محمدی