کشور نیازمند مثبت نگری نسبت به آینده است
کشور نیازمند مثبت نگری نسبت به آینده است
معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه با توان مردان غیور و صاحب فکر می‌توان مشکلات را حل کرد، گفت: در شرایط کنونی نیازمند همگرایی و مثبت نگری نسبت به آینده هستیم.

به گزارش عصرتبریز، محمد نهاوندیان روز پنجشنبه در جمع فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: با منفی گرایی مشکلی حل نمی‌شود و در کنار طرح مشکلات باید راهکار ارائه شود.

وی با اشاره به چالش‌های ایجاد شده در بخش اقتصاد کشور، افزود: برخی از این چالش‌های را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

نهاوندیان با اشاره به اینکه اتفاقات اقتصادی کشور پس از دی ماه سال گذشته، ریشه سیاسی دارند، یادآوری کرد: اعلام خروج آمریکا از برجام موجب تکانه در بازار ارز شد و به سایر بازارها تأثیر گذاشت.

وی با بیان اینکه این تکانه‌ها با تدبیر درست قابل کنترل است، اضافه کرد: همانگونه که در دفاع مقدس هزینه زیادی دادیم ولی همدیگر را ملامت نکردیم، باز هم با همدلی و همگرایی می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

نهاوندیان با بیان اینکه در جنگ تحمیلی هدف ما ضربه زدن به دشمن بود نه دوست، ادامه داد: اکنون هم وقت تخریب یکدیگر نیست، بلکه زمان همگرایی است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری، شرایط کنونی را فرصت مناسبی برای تغییر ساختار دانست و گفت: اکنون جامعه و واحدهای تولیدی آمادگی بیشتری برای اصلاح دارند.

وی بر اصلاح تصمیم‌های نادرست گذشته تاکید کرد و گفت: بودجه کشور هم نیازمند اصلاح ساختاری است.

نهاوندیان اصلاح سیستم ارزی و یارانه‌ای را هم ضروری دانست و ادامه داد: با جلوگیری از هدر رفت منابع کشور می‌توانیم برابر ۳.۴ درصد تولید ناخالص کشور رشد کنیم.

وی یکی از آسیب‌های ساختاری دولت را ناشی از بی اعتمادی متقابل بخش خصوصی و سیاست گذاران عنوان و تشریح کرد: غلبه بدبینی به بخش خصوصی در گذشته، موجب دولتی شدن همه چیز شد.

نهاوندیان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های خصوصی سازی، گفت: میزان تحقق این سیاست‌ها متناسب با آرمان‌ها نیست زیرا همگرایی بین دولت و بخش خصوصی یا وجود نداشته یا ضعیف بوده است.