کولاک مانع بازگشایی راه‌های روستایی/۱۸۰ روستای آذربایجان‎‎‎‎شرقی در محاصره برف
کولاک مانع بازگشایی راه‌های روستایی/۱۸۰ روستای آذربایجان‎‎‎‎شرقی در محاصره برف
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: پدیده کولاک و باد شدید در استان موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۱۸۰ روستای استان شده و تلاش برای بازگشایی راه‌های روستایی ادامه دارد.

به گزارش عصرتبریز، اروجعلی علیزاده با اشاره به مسدود شدن برخی از راه‌های ارتباطی روستایی در استان به دلیل کولاک و بارش شدید برف اظهار داشت: بارش برف و باران در استان از عصر روز گذشته آغاز شده و راه راتباطی ۱۸۰ روستای آذربایجان شرقی به دلیل حاکم شدن پدیده کولاک و باد شدید مسدود شده است.

وی افزود: هم اکنون به دلیل حاکم شدن پدیده کولاک شدید و شدت وزش باد عملیات برف روبی و بازگشایی راه‌های روستایی در شهرستان‌ها به کندی در حال انجام است و با بهبود وضعیت جوی تمام راه‌های روستایی مسدود شده بازگشایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مسدود شدن راه‌های روستایی در شهرستان‌های استان، گفت: براساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده در مرکز کنترل راه‌های استان هم اکنون راه ارتباطی ۴۰ روستای بستان آباد،۵۰ روستا درمراغه،۸۰ روستای هشترود وراه ارتباطی ۶۰ روستا در شهرستان‌های اهر و ورزقان مسدود هستند.

وی تصریح کرد: با وجود پدیده کولاک و باد شدید که از شامگاه روز گذشته آغاز شده است باتلاش نیروهای راهداری تمامی محورهای مواصلاتی استان باز بوده و تردد در آنها به صورت روان در جریان است.

علیزاده اظهار کرد: تمام نیروهای راهداری استان و شهرستان‌ها در آماده باش کامل بوده و با تلاش خستگی ناپذیرخود اجازه مسدود شدن راه‌های اصلی استان را نداده وبرنامه ریزی‌های لازم برای شروع عملیات برف روبی و بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده براثر کولاک انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش نیروهای راهداری برای جلوگیری از مسدودی راه‌های اصلی استان تصریح کرد: نیروهای راهداری از شامگاه روزگذشته در شهرستان‌های برفی استان بدون استراحت شبانه روزی برای جلوگیری از مسدودی راه‌های اصلی و فرعی تلاش می‌کنند و ضروری است رانندگان و شهروندان با انها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: تردد خودروها در آزادراه تبریز – زنجان به صورت روان در حال انجام است و بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی در حال حاضر شدت باد بالا بوده و ضروری است رانندگان با سرعت مجاز رانندگی کنند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود مردم قبل از اقدام به سفر در شرایط جوی فعلی حتماً اطلاعات وضعیت راه‌ها را با تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راهداری کسب کرده و با تجهیزات لازم راهی جاده‌ها شوند.

  • منبع خبر: تسنیم