کلنگ‌زنی فاز سه تولید کنسانتره و پروژه ذوب مس سونگون
کلنگ‌زنی فاز سه تولید کنسانتره و پروژه ذوب مس سونگون
ورزقان - نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌زنی فاز سه تولید کنسانتره و پروژه ذوب مس سونگون در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، رضا علیزاده در مراسم اختتامیه سومین جشنواره شعر و موسیقی ارسباران از کلنگ‌زنی فاز سه تولید کنسانتره و پروژه ذوب مس سونگون در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با حمایت‌های مسئولان استانی و همکاری مسئولان شرکت مس پروژه‌های بزرگ فاز سه تغلیظ و ذوب مس با حضور جمع کثیر مردم منطقه و وزیر صمت کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: هرچند در گذشته این پروژه‌ها مورد کم لطفی قرار گرفته بود، ولی با وحدت مردم و مسئولان، چرخ توسعه به راه افتاده است و امیدواریم بتوانیم باری از مشکلات استان و کشورمان را کم کنیم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های موجود در منطقه موجب شده در همه زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشیم و با تلاش مسئولان شهرستان ورزقان نه تنها به نگین استان، بلکه به نگین کشورمان تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره شعر و موسیقی عاشیقلار ارسباران، اظهار کرد: فرهنگ، مهمترین و اصلی‌ترین وسیله و ابزار حفظ یک جامعه ‌و هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می‌دهد.

علیزاده با بیان اینکه باید جشنواره شعرو‌ موسیقی عاشیقلار در محل مناسب‌تر و فضای بزرگ‌تری برگزار شود، افزود: کمپ ورزشی و سالن آمفی تئاتر و سایر امکانات زمینه ای آن در زمینی به مساحت پنج هکتار در شهرستان ورزقان احداث خواهد شد که علاوه بر نیازهای شهرستان، پذیرای تیم های سطح ملی نیز خواهد شد.