ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان ۳ دوره‌ای، مجلس را بی‎‎‎‎‎‎‎‎تجربه می‌کند
ممانعت از کاندیداتوری نمایندگان ۳ دوره‌ای، مجلس را بی‎‎‎‎‎‎‎‎تجربه می‌کند
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس معتقد است: ممانعت از کاندیداتوری نمایندگانی که ۳ دوره متوالی در مجلس بوده‌اند، مجلس را از تجربه خالی می‌کند.

به گزارش عصرتبریز، شهاب الدین بی مقدار در خصوص سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، اظهار داشت: مصوبه مجلس شورای اسلامی موسوم به طرح استانی شدن انتخابات مجلس که با عنوان طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب و به شورای نگهبان رفته است، مبنای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس قرار نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علت اینکه معتقدم انتخابات دوم اسفند ماه با قانون جدید اجرا نمی‌شود این است که وزارت کشور جدول زمان بندی انتخابات پیشِ رو را تهیه کرده و به شورای نگهبان ارائه کرده است.

وی افزود: شورای نگهبان نمی‌تواند در مدت تعیین شده، بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را به سرانجام برساند و پس بررسی هم ایراداتش به مجلس برگردانده می‌شود و به همین دلیل به این دوره از انتخابات نمی‌رسد.

بی‌‎مقدار ادامه داد: احتمال اینکه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود تا تعیین تکلیف شود، وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در طرحی که مجلس مصوب کرده، کاندیداتوری برای نمایندگانی که ۳ دوره در مجلس بوده‌اند، محدود شده که بنظر من این موضوع، مناسب نیست. ممانعت از کاندیداتوری نمایندگانی که ۳ دوره متوالی در مجلس بوده‌اند، مجلس را از تجربه خالی می‌کند.

عضو فراکسیون امید مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه پژوهشکده شورای نگهبان در جلسات کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس هنگام تهیه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس حضور پیدا می‌کرد، احتمال اینکه کلیات طرح تایید و به جزئیات آن ایراد بگیرند ، وجود دارد اما این قانون قطعا به انتهخابات دوره یازدهم نمی‌رسد.