نفرات برگزیده سوگواره «۷۲ بغض بوم» معرفی شدند
نفرات برگزیده سوگواره «۷۲ بغض بوم» معرفی شدند
نفرات برگزیده چهاردهمین سوگواره منطقه‌ای هنرهای تسجمی «۷۲ بغض بوم» حوزه هنری آذربایجان‌شرقی معرفی شدند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان چهاردهمین سوگواره منطقه‌ای هنرهای تسجمی «۷۲ بغض بوم» حوزه هنری آذربایجان‌شرقی ظهر امروز (یکشنبه) با حضور برخی از شرکت‌کنندگان این سوگواره در سالن استاد شهریار پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

پس از انتشار فراخوان چهاردهمین سوگواره مجازی و منطقه‌ای هنرهای تجسمی ۷۲ بغض بوم در استان‌های آذربایجان‌شرقی،غربی، زنجان و اردبیل، بیش از ۱۵۰ اثر در دو بخش نقاشی و خوشنویسی، با موضوعات جلوه‌های ایثار، شجاعت و غیرت یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا در بخش نقاشی و همچنین فقرات زیارت عاشورا در بخش خوشنویسی، به دبیرخانه این سوگواره در حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی ارسال شد.

در این سوگواره، وحید حیدرنژاد و شیرین عالیقدر (از تبریز)، محمدتقی محرم‌زاده (اردبیل)، سید عیسی شبیری (زنجان) و امیر دانش مراغی (مراغه) به عنوان نفرات برگزیده و شایسته تقدیر در بخش خوشنویسی انتخاب شدند.

هیات داوران در بخش خوشنویسی، به ترتیب افشین نجفی بهزاد (آذربایجان‌شرقی)، ناصر صادقی (اردبیل) و محمد اسدالهی (آذربایجان‌شرقی) را به عنوان نفرات اول تا سوم این بخش معرفی کردند.

همچنین در بخش نقاشی نیز، میرپیمان احمدی پور (آذربایجان‌شرقی) به عنوان نفر برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شد و به ترتیب آقایان بهزاد محبی و عسگر حقی از استان اردبیل به عنوان نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.

در بخش نقاشی هیات داوران اثری را حائز رتبه اول نداست.