مدیران در برابر توهین خویشتن داری کنند
مدیران در برابر توهین خویشتن داری کنند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رعایت حلم و خویشتن داری از ویژگی های ممتازان از دیدگاه قرآن بوده و مدیران حتی در صورت توهین و عصبانیت مراجعان خود باید صبر و خویشتن داری کنند.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در جشنواره شهید رجایی، با اشاره به مزایای برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره شهید رجایی، بیان کرد: چنین جشنواره‌هایی که طی آن، عملکرد ادارات بر اساس فاکتور هایی بررسی شده و سازمان های برتر معرفی می شوند، در ایجاد انگیزه درمیان سایر نهادها موثر بوده و آن‌ها را وادار به تلاش‌های بیشتر برای سال‌های بعد می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی های افراد ممتاز از منظر قرآن کریم، گفت: افراد ممتاز از دیدگاه قرآن کسانی هستند که اطاعت و شکرگزاری آن ها به درگاه خداوند بیشتر بوده و می دانند که هر موفقیتی از لطف خدا نصیب آن ها می شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به صفت تواضع به عنوان یکی دیگر از ویژگی های افراد ممتاز، بیان کرد: برخی از مراجعین ادارات و حتی کارکنان آن ها امکان ملاقات با مدیر مجموعه را نداشته، در حالی که مدیران ادارات باید در برخورد با افراد زیرمجموعه خود تواضع داشته باشند چرا که تواضع آن ها را بزرگ می کند.

آل هاشم با اشاره به سایر ویژگی های افراد ممتاز از منظر قرآن، گفت: خدمت خالصانه، دعا و ارتباط با خدا، خوف و خشیت از خداوند یعنی ترس و نگران بودن از خطا بودن عملکرد خود نیز، از ویژگی های ممتازان است.

وی با بیان این‌که مدیران نباید از امکانات دولتی به نفع خود استفاده کنند، اظهار کرد: مدیران باید در مصرف و انفاق اعتدال ورزیده و ولخرجی نکنند؛ همچنین آن ها نباید از بیت المال برای کسب محبوبیت جهت رای آوردن در انتخابات استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان همچنین باید از انحرافات پرهیز کنند چرا که مدیر منحرف نه تنها به خود، بلکه به زیر مجموعه او نیز آسیب می زند.