جنگ ترکیه علیه کردها تاثیری بر وحدت اقوام ایران ندارد
جنگ ترکیه علیه کردها تاثیری بر وحدت اقوام ایران ندارد
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تاکید کرد که جنگ ترکیه علیه کردهای سوری تاثیری بر وحدت اقوام ایرانی ندارد.

به گزارش عصرتبریز، احمد علیرضا بیگی با تاکید بر بی تاثیری حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه بر اتحاد این دو قوم در ایران، گفت: تکیه و اتکای اتحاد ملی بین اقوام ترک، کرد و فارس زیر سایه جمهوری اسلامی ایران است، در واقع تمامیت ارضی سبب اتحاد ملی در خاک کشور است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اتحاد ملی در ایران در چارچوب دیانت و اسلامیت تعریف می شود، منافع مشترکی وجود دارد و همه اقوام از پایداری استحکام جمهوری اسلامی ایران می توانند برای سعادت و تعالی خود بهره ببرند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنگ ترک ها علیه کردنشین های سوری موضوع فرامرزی است، بیان داشت: این مسئله به هیچ عنوان نمی تواند به استحکام و وحدت بین اقوام ایرانی تاثیرگذار باشد.

وی تاکید کرد: اینکه اکنون قوم کرد امروز مورد تهدید و هجمه قرار گرفته به واسطه سوء کارکردهای مدیریتی رهبران کُرد در اقلیم کردستان عراق و در بخش کردنشین سوریه است این سوء مدیریت باعث شده مردم دچار چنین مصیبتی شوند.

بیگی، با بیان اینکه رهبران کرد در اقلیم کردستان راه را اشتباه رفته اند، اظهار داشت: تمامیت ارضی کشور عراق به واسطه اقلیم کردستان مورد آسیب قرار گرفته و با برگزاری رفراندومی اعلام استقلال کردند، طبیعتا آسیب هایی از این حرکت، متوجه رهبران کُرد خواهد شد و حتما سبب سرخوردگی قومی برای آنها می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت کردهای سوری بیان داشت: مشابه همین شرایط در بخش کردنشین سوریه رخ داد، کرد های سوری باید حیات خود را در چارچوب تمامیت ارضی کشور سوریه و مبتنی بر ارکان های ملت سوریه جستجو کنند نه اینکه سرنوشت خود را به عوامل خارجی گره بزنند و با از میان رفتن عامل خارجی شاهد دست اندازی و تعدی کشور خارجی دیگر به سرزمین شان باشند، این نشان می دهد در حوزه رهبران سیاسی کردها چه در عراق و سوریه با مشکلاتی وجود دارد، بنابراین ملت کُرد باید تجدید نظر اساسی در زمینه رهبران شان داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه وحدت ملی بین اقوام ایرانی از مسائل خارجی متاثر نیست، گفت: مردم ما سعادت و تعالی خود را در چارچوب جمهوری اسلامی ایران تعریف می کنند پارامتر های وحدت ملی ما با فاکتورها که برای مردم کُرد در سوریه و مردم کُرد در عراق اربیل و کرکوک تعریف می شود، متفاوت است.